Webáruházak készítése

A tisztán webes értékesítésen alapuló cégek mellett egyre több “hagyományos” vállalkozás is meglátja a lehetőséget abban, hogy a szokásos eladási, vevőkapcsolati módok mellett az online értékesítést is érdemes elindítania. Sok esetben még a klasszikus bolti forgalomra is jól hat az online üzletág.

Stabil alapokon áll, skálázható

Egy webáruháznak technikailag stabil alapokon kell nyugodnia, hiszen a hibák üzleti és presztizsveszteséget is okoznak. A piacon elérhető technológiák ma már könnyen elérhetővé teszik az üzembiztonságot a kisebb méretű vállalkozások számára is. Ugyancsak fontos követelmény a webáruház skálázhatósága, mert egy vállalkozás változhat: bővülhet a választéka, nőhet a forgalma, vagy akár külföldre is kiterjesztheti a működését, ahol más törvényeknek kell megfelelni. A korszerű webshop-rendszerek ezeket mind kezelik.

Könnyen kezelik a vásárlók

A látogató azért jön a webshop oldalára, mert érdekli a termék és jó eséllyel vásárolni akar. Meg kell könnyíteni a dolgát. Először is, találja meg azt, ami igazán neki való (pl. márka, méret, szín), és kapjon vonzó információkat a többi termékről is. A jó webshopban nemcsak, hogy nem téved el a vevőjelölt, de még olyan shopping-élményt is szerezhet, mintha egy fizikailag létező boltban válogatna a kedvenc termékkategóriájában. A vásárlási folyamat pedig legyen átlátható és meggyőzően biztonságos.

Könnyen kezeli a tulajdonos

A webáruháznak nemcsak a vásárló, hanem a tulajdonos (és annak kollégái) számára is könnyen kezelhetőnek kell lennie. Számos olyan üzleti folyamat van, ami a webáruház rendszerében kezelendő, de már nem a fejlesztéshez, hanem az üzemeltetéshez tartozik. Árufeltöltés, raktárkezelés, számlázás, reklamációk, futárszolgálati kapcsolatok – stb, stb, stb. Gyakorlatilag ugyanazok a folyamatok, mint a fizikai boltban, csak éppen digitalizálva. A jó webshoprendszerek a beállíthatóság mellett a folyamatok magabiztos kezelését is biztosítják.

Integrálható más rendszerekkel

A webáruház automatizált kapcsolatot teremt a számlázással, a logisztikával, a raktárral, az online marketinggel, de akár a bankkal is. Ez az integráció a jó webáruházat az egész vállalkozás digitális irányítópultjává teszi, és nagy mértékben megkönnyíti a tulajdonos életét. Az integráció nemcsak a működésben, hanem a vállalkozás teljesítményének mérésében is alapvető fontosságú. Olyan elemzési módszerek érhetők el egy webáruházzal, amelyek rendkívül hasznos információkat adnak a vásárlókról, a termékek sikerességéről.

A Woocommerce-ről

A Woocommerce a webáruházak körében az egyik legnépszerűbb webshop-motor. Akárcsak a WordPress a weboldalak terén, a Woocommerce is a magas minőségének, a kezelhetőségének és a széles ökoszisztémájának köszönheti népszerűségét. Az integrációs képességeit illetően a legmagasabb igényeknek is megfelel a rendszer. Skálázható: egészen apró vállalkozásoknak éppúgy gazdaságos és stabil működést kínál, mint a nagy kiterjedésű, több piacon is jelen lévő vállalatoknak. Ehhez persze jól be kell állítani a rendszert és a tárhelyet.